LITOMĚRICE - 18.12.2022
Pracoviště matriky litoměřického městského úřadu, které poslední tři měsíce provizorně sídlilo na CzechPointu v přízemí radnice, se vrací na původní místo (vedle obřadní síně). To mezitím prošlo kompletní modernizací.
Po téměř tříměsíční rekonstrukci se v pondělí 19. prosince otevře pracoviště matriky litoměřického městského úřadu. Nově opravené prostory nabídnou klientům i pracovníkům odpovídající zázemí pro osobní jednání. Novinkami budou také vyvolávací zařízení a elektronický objednávkový systém.
Zásadní změnou prošlo uspořádání přepážek. Zatímco před rekonstrukcí sloužila na matrice pouze jedna, nyní jsou k dispozici tři. Klienti tak budou mít při vyřizování svých záležitostí s pracovníky matriky více soukromí.
„V nejbližších dnech začne na matrice fungovat vyvolávací systém, který urychlí odbavení a přehlednost klientů. Zároveň bude spuštěn i elektronický objednávkový systém, kdy se občané prostřednictvím webových stránek města mohou v úřední dny objednat na jimi preferovaný čas,“ informovala vedoucí oddělení správních činností Milena Nováková. Po zprovoznění aplikace Svatby online, která snoubencům umožňuje vybrat si termín sňatku z pohodlí domova, to tak bude další služba pro příjemnější, klidnější a efektivnější vyřízení požadavků klientů matriky.
Jaké záležitosti si na matrice můžete vyřídit:
uzavření sňatku
rodný list pro novorozence
úmrtní list
změnu jména a příjmení
vydání druhopisu matričních dokladů
určení otcovství
Zdroj a foto: MěÚ Litoměřice