ČR - 22.04.2024
O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí.
V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.
„Těší nás, že jsme nastavením příspěvků naplnili očekávání řady našich klientů. Dokazuje to, že se lidé více starají o své zdraví, že fond prevence motivuje k zdravému životnímu stylu. Vedle enormního nárůstu počtu žádostí o příspěvek v průběhu prvního kvartálu přešly k VZP tisíce nových klientů. Předpokládám, že právě široké spektrum benefitů je pro ně jednou z motivací,“ říká náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov. Další přeregistrační období nastane opět po letních prázdninách, zdravotní pojišťovnu mohou lidé měnit v průběhu roku vždy ve dvou stanovených termínech.
Náměstek Duškov upozorňuje, že ani podmínka čerpání některých příspěvků absolvováním preventivní prohlídky neubírá na jejich atraktivitě: „Zejména příspěvek na dentální hygienu je natolik atraktivní, že se bezpochyby propíše i do návštěvnosti pravidelných prohlídek u praktika, kterými je podmíněn,“ říká náměstek Ivan Duškov.
V letošním roce se jedná o dva typy příspěvků navázaných na prevenci – kromě příspěvku na dentální hygienu, o který si klienti mohou požádat po absolvování preventivní prohlídky u praktického lékaře, se jedná o příspěvek na rehabilitační aktivity. Na ten mají nárok ti pojištěnci VZP, jenž se zúčastní alespoň jednoho z celonárodních screeningových programů. Žádosti je nutné podat on-line prostřednictvím aplikace Moje VZP.
Potvrzení o přijetí žádosti
Počet žádostí je natolik vysoký, že VZP aktuálně maximálně využívá 30denní lhůtu pro vyřízení žádostí, kterou si v interních předpisech sama nastavila. Ve výjimečných případech může dojít i k jejímu prodloužení, o příspěvky ale nikdo nepřijde.
„Všechny došlé žádosti musí být zkontrolovány. V případě potřeby doplnění nějaké informace jsou klienti našimi zaměstnanci kontaktováni a vyzváni k doložení chybějících dokumentů,“ říká náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov. Po odeslání žádosti on-line přes aplikaci Moje VZP obdrží každý klient informaci o jejím převzetí. V případě, že je vše v pořádku, jsou peníze automaticky poslány na uvedený bankovní účet. Není tedy potřeba evidenci žádosti ověřovat telefonicky.
Žádost na poslední chvílí
Součástí žádosti je platební doklad s datem úhrady, jenž nesmí být starší 3 měsíců. Klienti, jenž podávají žádost na poslední chvíli, nemusí mít obavu o uznání příspěvku. Pro jeho přiznání je klíčové datum podání žádosti, nikoli datum jejího zpracování.
Klienti by si měli před odesláním žádosti vždy ověřit, za jakých podmínek jsou jednotlivé příspěvky propláceny, aby nedocházelo ke zbytečnému prodlení s jejich vyřízením. Nejrychlejší a nejpohodlnější cesta, jak podat žádost, je on-line přes aplikaci Moje VZP. Do aplikace se lze přihlásit například prostřednictvím identity občana nebo bankovní identity.
Zdroj: VZP