Dnes je 22. listopad 2024, svátek má Cecílie
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Magazin Vodafone zavádí novou službu pro boj proti podvodům Vytvořit článek
Vodafone zavádí novou službu pro boj proti podvodům
Redakce iÚSTECKO - 28. 10. 2023    7853    0 Líbil se vám tento článek?

Vodafone představil novou službu pro své zákazníky, která je zaměřena na boj proti podvodům prostřednictvím textových zpráv. Pokud zákazník obdrží podezřelou SMS, může ji jednoduše přeposlat na číslo 7726 a Vodafone neprodleně zakročí. Tímto způsobem zákazník chrání nejen sebe, ale také data a peněženky dalších potenciálních obětí.

Podvodníci v online světě často využívají lidskou nepozornost. Například vytvářejí webové stránky, které se tváří jako internetové bankovnictví, a snaží se tak získat přístupové údaje k bankovnímu účtu. Falešné odkazy mohou přijít e-mailem, ale citlivé údaje podvodníci z lidí lákají stále častěji i prostřednictvím SMS. Jde o takzvaný „smishing“, mix slov SMS a phishing.

Vodafone nyní usnadňuje nahlašování podezřelých textových zpráv. Pokud zákazníkovi na telefon přijde podezřelá textová zpráva, může ji přeposlat na číslo 7726. Vodafone díky tomu může pružně reagovat na aktuální podvodnou kampaň a neprodleně zablokovat odkaz, který zpráva obsahuje, nebo telefonní číslo, ze kterého přichází.

„Děláme maximum možného, abychom pokusům o podvod účinně bránili, a naši ochranu neustále vylepšujeme a nasazujeme do systémů. Proto jsme nyní aktivovali číslo, na které mohou zákazníci přeposlat jakoukoliv SMS, která jim připadá podezřelá, a my ji okamžitě prověříme. Díky tomu dokážeme ochránit další lidi, kteří by jinak mohli útočníkům naletět a přijít o citlivá data nebo peníze," řekl Jan Šánek, ředitel korporátní bezpečnosti Vodafonu.

Vodafone také zdůrazňuje důležitost dodržování bezpečnostních zásad. I když útoky mohou být stále sofistikovanější, dodržováním jednoduchých bezpečnostních zásad lze nepoctivcům situaci výrazně zkomplikovat a udržet tak svá data i peněženku v bezpečí.

Vodafone tyto zásady shrnuje v Bezpečnostním desateru na webových stránkách péče o zákazníky. „Základním varovným signálem je, když se kdokoliv přes telefon snaží získat osobní data nebo přístupová hesla. Žádná legitimní instituce, jako je například banka nebo policie, by nikdy nežádala o tyto citlivé informace po telefonu," vysvětluje Šánek.

Vodafone také podpořil knihu nazvanou Kyberpohádky, kterou vydalo Centrum kybernetické bezpečnosti. Cílem je poukázat prostřednictvím klasických pohádek na různá nebezpečí v kybernetickém světě a dát i návod k řešení, pokud děti udělají špatné rozhodnutí. Tištěná verze knihy putovala zdarma do českých školek, v digitální podobě a audioverzi jsou Kyberpohádky ke stažení na webových stránkách Vodafonu a zájemci je najdou i na nejposlouchanějších podcastových platformách.

Zdroj: TZ Vodafone



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Prodej a pronájem
Reklama   •   Koupit reklamu