DĚČÍNSKO - 23.07.2024
České dráhy představily novou éru regionální dopravy na Ústecku. Do provozu nasadily všech šest bezbariérových motorových jednotek Desiro Classic, které budou jezdit na lince U8 z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku.
Tyto jednotky, které prošly schvalovacím procesem u evropského drážního úřadu ERA, mohou nyní jezdit nejen v České republice, ale i v Německu.
„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Jednotky Desiro Classic, zakoupené v loňském roce od německého dopravce Hessische Landesbahn, jsou jedním z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. „Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
Jednotky Desiro Classic poskytují cestujícím nízkopodlažní prostory, klimatizované oddíly s moderním interiérem a bezbariérové cestování. Jsou vybaveny sociálním zařízením uzpůsobeným pro cestující na vozíku a mají prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. „Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz,“ dodává Jiří Ješeta.
Technické parametry jednotek Desiro Classic zahrnují délku 42 metrů, provozní hmotnost 88 tun a výkon podle typu motoru 2× 275 KW nebo 2× 360 kW. Maximální rychlost jednotek je 120 km/h a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení.
Cestující na lince U8 si tak mohou užívat moderní, pohodlné a bezbariérové cestování, které přináší zvýšený komfort a spolehlivost regionální dopravy na Ústecku.
Zdroj a foto: ČD