ČR - 29.10.2024
S úklidem v supermarketech Albert už také pomáhají roboti. Po téměř dvou letech provozu v hypermarketech se dostávají i do menších prodejen, kam bylo zapotřebí umístit menší typ autonomních úklidových strojů.
Do konce roku jich řetězec plánuje po obchodech rozmístit čtyři desítky a další přibudou v příštím roce.
Úklidoví roboti každý den v určený čas automaticky vyjedou, aby uklidili prodejní plochu nebo její části. Ve své paměti mají naprogramovanou mapu obchodu, díky které se orientují v prostoru a na základě které si sami skládají a vyhodnocují optimální trasu úklidu. Úklid jim trvá přibližně dvě a půl hodiny, po této době se vrátí do své dokovací stanice. Obsluha jen doplňuje čistou vodu a po úklidu je jednou denně vyčistí.
„O úklid v našich supermarketech se starají externí firmy, které ale neuklízí po celou dobu provozu. Mimo vyhrazené hodiny tak musí běžný úklid podlahy prodejní plochy zajišťovat sami zaměstnanci, což je často odvádělo od jiných úkolů. To se s instalací nyní změní, protože úklidové roboty lze snadno ovládat podle aktuální situace prostřednictvím mobilní aplikace nebo přímo na stroji a zaměstnanci se tak budou moci plně soustředit na práci s vyšší přidanou hodnotou,“ vysvětluje Dagmar Rose, Operations Support Consultant ve společnosti Albert.
Pro Albert se jedná o další důležitý krok v oblasti technických inovací. V červenci tohoto roku obchodník začal jako první maloobchodník na trhu s testováním počítačového rozpoznávání nebaleného pečiva, ovoce a zeleniny. V minulosti Albert již testoval a do svých prodejen zavedl technologické novinky, mezi které patří například systém suché páry, který udržuje potraviny déle čerstvé, elektronické cenovky, teplotní čidla, softwarová řešení na zpracování dat v administrativě či plně automatizované elektronické objednávkové systémy na vyřizování administrativy s dodavateli.
Zdroj a foto: TZ Albert