ÚSTECKÝ KRAJ - 3.5.2023
Jednání po prezentaci Správy železnic ve své větší části diskutovalo právě tyto okruhy s konkrétními požadavky kraje: modernizace hlavních tratí, elektrizace tratí pro budoucí bezemisní provoz, vznik nových zastávek nebo jejich posuny blíže k obcím, zvyšování nástupišť na výšku podlahy nových vlaků, které v našem kraji již jezdí prakticky na všech linkách a také oprava tratě poškozené sesuvem v Českém středohoří před 10 lety. V diskuzi byly zmíněny snad všechny regiony kraje, např. Šluknovsko, kde se uvažuje o elektrizacích, tratě na Lounsku s nízkými rychlostmi a absencí vyšších nástupišť nebo páteřní tratě v pánevní oblasti, které čeká velká modernizace. Zástupci obou stran se shodli na přínosnosti vzájemného informování, které nasměruje starost o infrastrukturu do míst, která jsou prioritou rozvoje krajské dopravy. Jedině pokud železnici bude ze strany státu věnována potřebná podpora a na tratě bude směřovat patřičné financování, může plnit na ni kladená očekávání a pokračovat v zásadní úloze v systému veřejné dopravy DÚK.
Zdroj: Ústecký kraj