Dnes je 22. listopad 2024, svátek má Cecílie
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Magazin Tesco ČR snížilo potravinový odpad o 80 procent a rozšiřuje darování potravin Vytvořit článek
Tesco ČR snížilo potravinový odpad o 80 procent a rozšiřuje darování potravin
Redakce iÚSTECKO - 22. 06. 2024    12261    0 Líbil se vám tento článek?

ČR - 22.06.2024

Tesco Česká republika dosáhlo významného pokroku v boji proti plýtvání potravinami. Od účetního roku 2016/17 se jim podařilo snížit potravinový odpad o neuvěřitelných 80 procent. 

V posledním účetním roce 2023/24 darovalo Tesco potravinovým bankám 1633 tun neprodaných potravin, což představuje 3,8 milionu porcí jídla pro lidi v nouzi.

Nově se 15 strategických dodavatelů značky Tesco zapojilo do reportování plýtvání potravinami. Společnost na výroční konferenci Federace evropských potravinových bank v Praze představila inovaci, která darování potravinových přebytků ještě více usnadní a urychlí. Dodavatelé budou moci pomocí aplikace Foodiverse darovat přebytečné potraviny přímo charitativním organizacím. 

Do šestiměsíční zkušební verze, financované Tescem, se zapojí až 10 dodavatelů. Přes aplikaci Foodiverse se propojí s potravinovými bankami a charitativními organizacemi, které budou moci přímo z jejich provozů odebírat přebytečné potraviny. Pokud bude testování úspěšné, Tesco a FoodCloud zváží prodloužení a zapojení více dodavatelů.

Tento krok navazuje na úspěšné zavedení aplikace Foodiverse do všech obchodů Tesco v České republice a na Slovensku v roce 2022. Díky tomu Tesco významně snížilo plýtvání potravinami ve vlastních provozech.

„Ve spolupráci s Českou federací potravinových bank jsme od roku 2016 darovali v ČR v přepočtu 22 milionů jídel. Darování potravinových přebytků pomáhá rodinám, které často musí volit mezi základními životními potřebami,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.

Sheena Forde, Partnerships Director ve společnosti FoodCloud, dodává: „Spolupráce na přerozdělování přebytečných potravin v celém dodavatelském řetězci je obrovskou příležitostí ke snížení plýtvání a k pomoci zranitelnějším lidem. Jsme velmi nadšeni z možnosti vyzkoušet naši aplikaci Foodiverse u dodavatelů v České republice a na Slovensku.“

Zdroj: Tesco



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Prodej a pronájem
Reklama   •   Koupit reklamu