ČR - 13.08.2024
T-Mobile Czech Republic oznámil hospodářské výsledky za první pololetí roku 2024. Počet zákazníků operátora vzrostl o 0,6 % a překonal hranici 6,5 milionu.
Na druhé straně se však pokračuje v poklesu počtu uživatelů předplacených karet, kterých ubylo o 6,5 %, a zároveň došlo ke snížení počtu odeslaných SMS zpráv o 5,9 %. Výrazný nárůst zaznamenala spotřeba dat v mobilní síti, která stoupla o 32 %. Operátor na to reagoval uvedením nových tarifů, které lépe odpovídají potřebám zákazníků.
Přestože tržby společnosti meziročně mírně poklesly o 1 % na 15,235 miliardy korun, T-Mobile si udržel stabilní ziskovost s EBITDA (zisk před úroky a zdaněním) na úrovni 6 %, což znamená růst o 6 % oproti předchozímu roku. Nová generální ředitelka Melinda Szabó, která do funkce nastoupila 1. června, zdůraznila, že společnost je stabilní a pokračuje v rozvoji udržitelnosti a digitální transformace.
T-Mobile letos investuje 4,9 miliardy korun do rozvoje sítí, přičemž 2,58 miliardy poputuje do mobilní infrastruktury. Cílem je pokrýt do konce roku 90 % populace 5G signálem. V oblasti digitalizace firma rozšiřuje svou spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR a také se zaměřuje na inovace v průmyslu prostřednictvím partnerství s firmou Primoco UAV SE.
Operátor nezapomíná ani na sociální odpovědnost a ekologii. Pokračuje v podpoře digitálního vzdělávání neziskových organizací, letos navíc oslavuje 20 let spolupráce s Charitou ČR. Ve spolupráci s organizacemi In IUSTITIA a Nadace VIA rozdělil T-Mobile 1,5 milionu korun mezi neziskové organizace bojující proti předsudečnému násilí.
V oblasti obnovitelných zdrojů energie společnost uzavřela dohodu s Rezolv Energy o nákupu elektřiny z větrné elektrárny v Rumunsku, čímž přispívá k ekologické transformaci.
V červnu operátor představil nové mobilní tarify Next, které zákazníkům nabízí více dat a další výhody, jako jsou neomezené datové víkendy a výhodnější roamingové balíčky. Nabídka tarifů byla rozšířena i o nové možnosti bezdrátového internetu na doma, které reflektují nároky moderních domácností na rychlost a spolehlivost připojení.
T-Mobile také obohatil svůj zákaznický program Magenta Moments, do kterého se ke konci června zapojilo více než 800 tisíc uživatelů. Díky tomu mohli zákazníci získat dárky v prodejnách nebo soutěžit o lístky na prestižní festivaly po celé Evropě.
Navzdory náročnému období T-Mobile dokazuje, že zůstává silným hráčem na trhu, který se soustředí na inovace.