Ústecký kraj se stává stále oblíbenější turistickou destinací, a to nejen mezi tuzemskými výletníky. Na jaře do regionu zavítali také novináři a zástupci cestovních kanceláří z celého světa. Důvodem byla mezinárodní konference o vinařské a gastronomické turistice, která se konala v Brně, a následné tematické výlety v regionech.
Jedna z cest vedla i na Litoměřicko, konkrétně do Roudnice nad Labem. Zahraniční hosté si zde prohlédli historické centrum města, věž Hlásku a Lobkowiczký zámek a hrad. Poté zamířili do vinařských sklepů Vinařství Zámek Lobkowicz Roudnice, kde je odbornou degustací provedl sklepmistr Karel Stejskal. Součástí programu byla také návštěva Dvora Perlová voda, kde hosté poznali koncept propojení místních výrobců a minipivovarů v rámci gastronomické nabídky regionu.
Hřebenovka láká zahraniční média
Ústecký kraj každoročně před začátkem hlavní turistické sezóny pořádá pro média a odbornou veřejnost tematické press tripy, jejichž cílem je ukázat atraktivity regionu a podpořit cestovní ruch.
V polovině dubna proběhne MICE trip zaměřený na firemní cestovní ruch a eventy, který představí Lužické hory jako vhodné místo pro firemní akce. V květnu pak bude kraj hostit několik významných zahraničních návštěv.
Například od 6. do 10. května dorazí do oblasti Hřenska, Děčína a Českého Švýcarska holandští novináři v rámci individuálního press tripu „Vlakem podél Labe“. Cílem je podpora mezinárodního vlakového spojení mezi Českem a Nizozemskem.
V termínu od 19. do 23. května se novináři z Německa, Skandinávie, Polska, Beneluxu a Rakouska vydají na trasu Hřebenovky během tzv. Aktivního press tripu, organizovaného místní agenturou Active Point. Hned poté, od 22. do 27. května, absolvují Hřebenovku také dvě nizozemské influencerky, které budou své zážitky sdílet na sociálních sítích.
Ústecký kraj na mezinárodních veletrzích
Kromě přímé prezentace regionu formou zážitkových cest se Ústecký kraj představuje i na zahraničních veletrzích. V březnu zavítal do polské Wroclawi a slovenské Nitry. Zájem o region byl podle zástupců kraje značný, zejména kvůli propojení s karavaningem. Poláci a Slováci jsou totiž hned po Němcích nejčastějšími návštěvníky kraje.
Na konci dubna, konkrétně 28.–29. dubna, se Ústecký kraj zúčastní také akce Czechia Travel Trade Day 2025 v Ostravě. Zde budou moci zástupci světových médií i cestovního ruchu poznat širší turistickou nabídku celé České republiky.
Ústecký kraj tak sází nejen na krásy přírody a kulturní dědictví, ale také na systematickou práci v oblasti cestovního ruchu a moderní propagaci. Zájem ze zahraničí ukazuje, že se mu to daří.
Zdroj a foto: ÚK