Dnes je 22. listopad 2024, svátek má Cecílie
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Magazin / Ekonomika Jak se žije v České republice? ČSÚ navštíví více než 11,5 tisíce domácností Vytvořit článek
Jak se žije v České republice? ČSÚ navštíví více než 11,5 tisíce domácností
Redakce iÚSTECKO - 04. 02. 2024    19894    0 Líbil se vám tento článek?

ČR - 04.02.2024

Od začátku února do konce června 2024 budou tazatelé Českého statistického úřadu (ČSÚ) navštěvovat více než 11,5 tisíce domácností po celé České republice, aby zjistili jejich příjmy a životní podmínky.

Jedná se o každoroční šetření, které probíhá od roku 2005 a poskytuje důležitá data pro analýzu sociální a ekonomické situace obyvatel.

Šetření Životní podmínky se zaměřuje na různé aspekty kvality života, jako jsou finanční situace, náklady na bydlení, vybavenost bytů, zdravotní stav, pracovní podmínky, materiální a sociální deprivace nebo ohrožení příjmovou chudobou. „Cílem je získat aktuální a spolehlivé informace o tom, jak žijí české domácnosti a jaké jsou jejich potřeby a problémy,“ říká Táňa Dvornáková, vedoucí oddělení sociálních šetření ČSÚ.

Většina respondentů, kteří se do šetření zapojí, již s ČSÚ spolupracuje několik let. Nově bude osloveno 4 750 domácností, které byly náhodně vybrány z Registru sčítacích obvodů a budov ČR. Tazatelé, kteří je budou navštěvovat, jsou odborně proškoleni a mají průkaz opravňující k provedení šetření. Respondenti si mohou ověřit jejich totožnost na webu ČSÚ. Zjištěná data jsou anonymní a chráněná zákonem.

Výsledky šetření za rok 2023 budou zveřejněny na konci února 2024 na tiskové konferenci ČSÚ. Z nich se dozvíme, jak se změnila příjmová a životní situace českých domácností v porovnání s předchozími roky a jak se Česko staví k ostatním evropským zemím. Šetření Životní podmínky je totiž součástí celoevropského šetření EU-SILC, které umožňuje mezinárodní srovnání sociálních a ekonomických ukazatelů.

Zdroj: ČSÚ    Foto: Ilustrační foto, PxHere



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Prodej a pronájem
Reklama   •   Koupit reklamu