Dnes je 25. listopad 2024, svátek má Kateřina
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Most a Litvínov Evropští experti na inkluzivní vzdělávání se sejdou v Mostě Vytvořit článek
Evropští experti na inkluzivní vzdělávání se sejdou v Mostě
Redakce iÚSTECKO - 16. 01. 2024    12400    0 Líbil se vám tento článek?

MOST - 16.01.2024

V Mostě se uskuteční mezinárodní konference o inkluzivním vzdělávání v Evropě, která představí nejnovější poznatky a zkušenosti z této oblasti.

Jak informují Mostecké listy, konference se koná u příležitosti 30. výročí založení Základní školy profesora Zdeňka Matějčka, která je jednou z průkopnic inkluzivního vzdělávání v České republice. 

Konference se bude zabývat mapováním rozvoje inkluzivního vzdělávání v Evropě a rolí kolegiálních podpůrných center, která poskytují odbornou pomoc školám a učitelům v začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžného vzdělávacího procesu. Mezi řečníky budou jak čeští, tak zahraniční odborníci, kteří představí své výzkumy a projekty v této oblasti. Konference se také zaměří na výměnu zkušeností a dobré praxe mezi účastníky.

Konference se koná v pátek 21. března v zasedací místnosti mosteckého magistrátu, který je spolupořadatelem akce spolu s Ústeckým krajem. Konference je určena pro učitele, ředitele škol, pedagogické pracovníky, studenty, rodiče a všechny zájemce o inkluzivní vzdělávání. Pro účast na konferenci je nutné vyplnit přihlášku na webových stránkách Základní školy profesora Zdeňka Matějčka www.zsdysmost.cz.

Večer po konferenci se v Městském divadle Mostě uskuteční kulturní program, který připravili žáci a učitelé Základní školy profesora Zdeňka Matějčka. Pod názvem Pojďte s námi na výlet aneb Máme společné zážitky budou prezentovat své umělecké a sportovní dovednosti, které rozvíjejí v rámci inkluzivního vzdělávání.

Den před konferencí, ve středu 20. března, se bude konat den otevřených dveří v Základní škole profesora Zdeňka Matějčka, kde si budou moci návštěvníci prohlédnout školu, zúčastnit se ukázkových hodin a seznámit se s pedagogickým kolektivem a žáky školy.

Konference je součástí projektu Inkluzivní vzdělávání v Evropě, který realizuje Základní škola profesora Zdeňka Matějčka ve spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, která je její fakultní školou. Cílem projektu je podpořit rozvoj inkluzivního vzdělávání v České republice a navázat spolupráci s evropskými partnery v této oblasti.

Jaké jsou výhody inkluzivního vzdělávání?

Inkluzivní vzdělávání je způsob vzdělávání, který respektuje a podporuje rozmanitost a individualitu všech studentů. Mezi hlavní výhody inkluzivního vzdělávání patří:

  • Sociální zařazení: Děti se speciálními vzdělávacími potřebami se cítí součástí společenství a mají možnost navazovat přátelství s vrstevníky.
  • Rozvoj dětí: Inkluzivní vzdělávání podněcuje rozvoj schopností, sebevědomí a sebeúcty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také dětí bez nich, které se učí toleranci, empatii a spolupráci.
  • Dostupnost škol: Inkluzivní vzdělávání umožňuje dětem navštěvovat školy blízko domova, což snižuje náklady a čas na dopravu a zvyšuje zapojení rodin do vzdělávacího procesu.
  • Reálné prostředí: Inkluzivní vzdělávání připravuje děti na život v reálném světě, kde se setkávají s různými lidmi a situacemi, a pomáhá jim získat potřebné dovednosti a kompetence pro budoucnost.

Jaké jsou naopak nevýhody inkluzivního vzdělávání?

  • Náklady: Inkluzivní vzdělávání vyžaduje více finančních a materiálních zdrojů, jako jsou asistenti, úpravy školních prostor, speciální pomůcky a materiály, atd.
  • Přístup společnosti: Někteří lidé mohou mít negativní postoj k inkluzivnímu vzdělávání a považovat ho za snižování kvality vzdělávání nebo za znevýhodňování dětí bez speciálních potřeb.
  • Náročnost pro děti se speciálními potřebami: Některé děti se speciálními potřebami mohou mít potíže s adaptací na běžné vzdělávací prostředí, kde musí čelit většímu tlaku, konkurenci, šikaně nebo izolaci.
  • Nepřipravenost pedagogů a školy: Inkluzivní vzdělávání vyžaduje speciální přípravu a kvalifikaci učitelů, kteří musí být schopni využívat různé metody, techniky a strategie pro práci s různorodými studenty. Také škola musí být schopna poskytnout dostatečnou podporu a spolupráci mezi všemi zúčastněnými stranami.

Foto: Ilustrační foto, PxHere

 

 



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Prodej a pronájem