Projektová dokumentace na lávku je hotová, se zahájením prací se počítá na jaro příštího roku, pravděpodobně v březnu. Nejprve je ale třeba vysoutěžit zhotovitele. Práce budou následně trvat přibližně dva roky.
„Výstavbou lávky vznikne úplně nový směr, kterým se propojí město, zrychlí se přesun z jednoho břehu na druhý nejen cyklistům, ale také chodcům. Nemluvě o zvýšení bezpečnosti. Je to první krok k celkovému zlepšení dopravní situace v centru města,“ popisuje náměstek primátora pro rozvoj a IT Ondřej Smíšek (Náš Děčín).
Díky nové lávce se sníží počet cyklistů jak na Tyršově mostě, tak i na Labském nábřeží. Město proto předpokládá, že tu dojde ke zklidnění dopravy. Dotaci Ministerstvo pro místní rozvoj poskytne z IROPu. Zbývající část město dofinancuje ze svého rozpočtu.
Nápad zavěsit na železniční most lávku vznikl již po povodních v roce 2002, kdy bylo velmi složité dostat se kvůli vysoké hladině Labe z jedné části města do druhé. V roce 2014 probíhala oprava železničního mostu, v rámci které byl most opatřen kotvícími prvky pro budoucí lávku. V roce 2018 zrealizovalo město architektonickou soutěž s názvem Lávka Děčín-Podmokly. Přihlásily se čtyři týmy, porota vybrala návrh pražských architektů Alexandra Kotačky, Lukáše Vráblíka a Evy Pykové. Následně město nechalo zpracovat projekt a hledalo možný dotační titul.
Zdroj a foto: Město Děčín
Autor článku: Luděk Stínil