Dnes je 22. listopad 2024, svátek má Cecílie
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Most a Litvínov Bonett v Litvínově otevřel druhou profesionální vodíkovou stanici v ČR Vytvořit článek
Bonett v Litvínově otevřel druhou profesionální vodíkovou stanici v ČR
ČTK Protext - 29. 06. 2023    7232    0 Líbil se vám tento článek?

LITVÍNOV - 29.6.2023

Druhá vodíková stanice pod taktovkou Bonett se včera nově otevřela v Litvínově. Navazuje na vodíkovou stanici v Praze na Barrandově, která spustila provoz letos na jaře.

V rámci České republiky dnes existují tři veřejné vodíkové stanice, přičemž však pouze Litvínov a Barrandov dokážou certifikovaným způsobem plnit vozidla na profesionální úrovni pod tlakem 700 bar. Obě realizace Bonett uskutečnil pro společnost ORLEN Unipetrol.

„Vodík je určitě palivo budoucnosti a současně i technologická výzva, vodíkové stanice chce budovat celá Evropa. My v Bonett to už děláme – postavili jsme dvě vodíkové stanice, máme skvělý profesionální tým, a jsme připraveni vybudovat desítky dalších stanic. A to jak v tuzemsku, tak v dalších evropských zemích,“ říká Václav Holovčák, člen představenstva skupiny Bonett Group.

Nová veřejná vodíková stanice se nachází v Litvínově – Záluží na čerpací stanici Benzina. Po uvedení do provozu bude Bonett zajišťovat také její servis.

Tlak a kapacita zásobníku

Použitá profesionální technologie je klíčová pro rychlost plnění. „V Litvínově i Praze natankuje osobní vůz do plné nádrže během čtyř až pěti minut,“ říká Holovčák.

Tlak je jedním z parametrů rozhodujících o kvalitě služby. V zásobnících litvínovské stanice je nadstandardní až 950 bar. To je výhodou nové stanice – u jiných stanic při nižším tlaku může natankování jednoho vozidla do plné kapacity nádrže trvat až desítky minut.

„Zásadní je také velikost zásobníků. Pokud není dostatečně velká, může dojít k vyčerpání zásobníku a před plněním dalšího vozu je potřeba počkat na jeho opětovné doplnění,“ dodává Václav Holovčák.

Rozvoj vodíkové infrastruktury v Litvínově je jedním z kroků k čistějšímu životnímu prostředí v severočeském regionu, který historicky trpí značnou ekologickou zátěží. Blízkost německých hranic pak předurčuje, že stanice může lákat i zahraniční řidiče, kteří u nás natankují vodík za výhodnější cenu.

Vodík na startovní čáře

Bonett sází na vodíkovou budoucnost a plánuje expandovat i do dalších evropských zemí. „Díky dosavadním realizacím jsme získali cenné know-how, které je ojedinělé i na evropské úrovni. Věříme v nízkoemisní mobilitu a chceme patřit mezi lídry v alternativních pohonných hmotách,“ uvádí Václav Holovčák.



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Prodej a pronájem
Reklama   •   Koupit reklamu