Od 27. září se cestující ve vlacích a dálkových autobusech Arrivy setkají s časopisem ARR VIA. Zatímco řada firem tištěné materiály pro své zákazníky opouští, Arriva do tohoto segmentu vstupuje vůbec poprvé a připravila cestujícím lifestylové čtení na delší cesty. A nejen jim. Tím, že bude časopis k dispozici on-line, bude dostupný pro širokou veřejnost.
Titulní straně prvního vydání ARR VIA vévodí Pokáč, a poutá tak na dvojrozhovor uvnitř čísla s ním a jeho paní, Eliškou Klučinovou. Časopis vezme čtenáře také na projížďku po nejkrásnějších tratích Švýcarska, do zákulisí příprav vizionářského cestování v kapslích pod značkou Hyperloop nebo výroby autobusů Scania s digitálními zrcátky, které Arriva od poloviny srpna nasazuje na Arriva Expressy. První vydání poodhalí čtenářům také roušku tajemného podzemní nacistické továrny Richard nebo příběh nejslavnější československé stokoruny. Speciální povídku napsala pro první číslo časopisu Bára Nesvadbová, vlakovou pohádku na cesty pak autorka dětských knížek Kateřina Kubalová. Prostor mají také regionální pozvánky na různé akce a zajímaví lidé z Arrivy.
ARR VIA bude mít dvě mutace, jednu pro Čechy a jednu pro Moravu. Osm stránek uvnitř čísla z celkových šedesáti se bude lišit především regionálními informacemi pro tamní cestující.
„V našich vlacích a dálkových autobusech Arriva Express přepravíme ročně miliony cestujících a chceme jim prostě zpříjemnit cestu. Lidé se s Arrivou postupně setkávají na dalších nových trasách a v době, kdy tráví každý z nás hodiny pohledem na displej počítače nebo telefonu, bude klasický papírový časopis na cestu příjemnou změnou. Připravili jsme pro cestující zajímavé lifestylové čtení, které ale stojí i na tématech blízkých dopravě,“ říká Daniel Adamka, generální ředitel skupiny Arriva.
Název časopisu ARR VIA odkazuje na název samotné společnosti, ale také na cestování a chuť poznávat nová místa. „Časopis bude ve všech vlacích Arrivy, ať už jde o dálkové rychlíky nebo regionální vlaky na Liberecku a Zlínsku. Přečtou si ho také cestující v Arriva Expressech na trase Brno – Olomouc a mezi Prahou, Mostem, Litvínovem a Teplicemi. Cestující najdou v našich vozech i QR kód, který je odvede na on-line verzi časopisu, aby si ho mohli prolistovat v telefonu nebo tabletu,“ říká Dominik Škach, který má na starosti komunikaci a marketing Arrivy v České republice. Arriva zajištuje veřejnou dopravu v deseti zemích v Evropě, Česká republika je však projektem takového vlastního palubního časopisu pro cestující mezi ostatními státy průkopníkem.
Časopis pro Arrivu připravuje Luova Publishing, agentura specializovaná na content marketing, která patří v tomto segmentu mezi nejoceňovanější firmy vůbec. „Každému podobnému projektu předchází důsledná analýza tak, abychom byli maximálně efektivní. Vážím si toho, že Arriva zvolila tuto cestu. Z dat i od konkurence totiž víme, že tištěný magazín je daleko efektivnějším nosičem, než podobné on-line projekty. Stále častěji za mnou přichází klienti, kteří hledají alternativní cesty k zákazníkům poté, co zjistili, že jim čistě on-line řešení nefungují. V tomto případě je navíc tištěný magazín s prvky prémiového obsahu další přidanou hodnotu pro zákazníky společnosti Arriva,“ říká ředitelka agentury Luova Publishing Lenka Maureryová.
Zdroj a foto: Arriva